شرکت رسا سامانه افق

شرکت دانش بنیان رسا سامانه افق در زمینه ارائه، مشاوره و آموزش خدمات نرم افزاری به سازمان‌های دولتی و خصوصی فعالیت میکند.

اطلاعات تماس
تهران
قم
info@rso-co.ir
021-91313357
025-32916588

دلایل بکارگیری هوش تجاری (BI)

هوش تجاری (BI) چیست؟
هوش تجاری ترکیبی از تجزیه و تحلیل کسب و کار، داده کاوی، تجسم داده‌ها، زیرساخت داده‌ها و Best practiceها برای کمک به سازمان‌ها در تصمیم گیری بهتر مبتنی بر داده است. هوش تجاری طیف وسیعی از تصمیمات تجاری، از عملیاتی تا استراتژیک را پشتیبانی می‌کند.
چرا هوش تجاری (BI) مهم است؟

هوش تجاری به شما امکان می‌دهد بدانید در لحظه چه اتفاقی می‌افتد، چرا، چگونه آن را متوقف کنید یا از آن سرمایه گذاری کنید و چگونه می‌توانید اتفاقات بعدی را پیش بینی کنید. توانایی استنباط رفتار از داده‌ها یک مزیت استراتژیک برای گسترش پایگاه مشتری، تقویت تعامل کارکنان یا تولید محصول بهتر است.

دلیلی که هوش تجاری (BI) را برای سازمان‌ها ضروری می‌کند.

هر سازمانی صرف نظر از صنعت، به انبوهی از داده ها دسترسی دارد که می‌توانند از آن ها به نفع خود استفاده کنند. با کمک BI، کسب و کارها می‌توانند اطلاعات مفیدی را در دنیای داده ها پیدا کنند. درک متن و اعداد برای ذهن انسان دشوار تر از تصاویر و چیزهای بصری است. از طرف دیگر، وقتی همان اطلاعات در یک تصویر نشان داده می‌شود، مغز ما نه تنها آن را به سرعت درک می‌کند، بلکه الگوهای در تصویر را نیز به سرعت می‌بیند. این قدرت تجسم داده ها در BI دلیل اصلیست که اخیرا مجبوبیت زیادی به دست آورده است. تجسم داده‌ها بخش مهمی از هوش تجاری است زیرا به شما امکان می‌دهد به داده های خود به عنوان نقشه یا نمودار نگاه کنید و با انها تعامل داشته باشید.

 در زیر 7 دلیل اصلی که چرا هر سازمانی باید از هوش تجاری استفاده کند را آورده‌ایم.

1. ظرفیت بینش مشتری با کمک هوش تجاری

شرکت ها می‌توانند با نگاه کردن به نحوه خرید کالا ها و ایجاد نمایه های کاربری، درباره مشتریان خود اطلاعات بیشتری کسب کنند. مشتریان را می‌توان بسته به چیز هایی که می‌خرند یا خدماتی که دریافت می‌کنند، زمانی که این کار را انجام می‌دهند و تعداد دفعات خرید به بخش های مجزا تقسیم کرد. این بخش ها برای ارائه تجربه بهتر به مشتریان با ارائه پیشنهادات شخصی شده محصول، یادآوری ها و سایر خدمات به آنها استفاده می‌شوند. با توجه به اینکه هم مشتری و هم شرکت از آن سود می‌برد این امر منجر به یک موقعیت برد-برد برای همه می‌باشد.

1. افزایش دید عملیات تجاری

سازمان هایی که از هوش تجاری استفاده می‌کنند کنترل و دید بهتری بر فرایندهای خود دارند. این به آن ها کمک می‌کند تا خطاها یا ناکارآمدی ها را در فرایندهای موجود شناسایی و اصلاح کنند. همچنین به آن ها اجازه می دهد تا چالش های پیش بینی نشده را پیش بینی کرده و براساس آن عمل کنند. مثلا برای یک شرکت لجیستکی که با تاخیر در تحویل دست و پنجه نرم می‌کند پیدا کردن علت اصلی یک مشکل و دانستن اینکه کجا و چرا تاخیر رخ می‌دهد می‌تواند مفید باشد. این سطح از بینش در فرایندهای تجاری می‌تواند خدمات را نیز بهبود بخشد.

3. دریافت اطلاعات مفید

مهم است که تصمیمات تجاری خود را با داده‌های کافی پشتیبانی کنید. BI به شما امکان دسترسی به حجم عظیمی از اطلاعات را برای به دست آوردن بینش های ارزشمند و تصمیم گیری بهتر می‌دهد. برای مثال؛ برخی از این معیار ها شامل درصد مشتریانی است که سبدهای خود را رها می‌کنند. این داده ها به شما ایده می دهد مشتریان کجا می‌روند و به کسب و کار اجازه می‌دهد تا اقدامات لازم را برای کاهش نرخ رها کردن سبد خرید را انجام‌دهد.

4. افزایش بهره‌وری

وجود یک راه حل قوی هوش تجاری به شما این امکان را می@دهد که کارایی کسب و کار خود را افزایش، عملکرد کلی را بهبود و درامد را افزایش دهید. در دسترس قرار دادن داده2ها در تمام بخش@ها، زمان انتظار برای درخواست های گزارش را کاهش می‌دهد .

5. در دسترس بودن داده‌ها در لحظه

داده‌های در لحظه همیشه در دسترس یک سیستم هوش تجاری هستند. در نتیجه، این امر باعث می شود تا احتمال اینکه شخص هنگام گزارش داده@های مهم مرتکب اشتباه شود، کمتر است. دسترسی به داده@ها در لحظه به کسب و کار اجازه می‌دهد که همیشه بداند اوضاع چگونه پیش می‌رود. این شرکت را قادر می سازد تا در صورت لزوم تصمیماتی بگیرد که توسط داده ها پشتیبانی می‌شوند. 

.

6. ارائه مزایای رقابتی

راه حل های هوش تجاری به شما این امکان را می‌دهند که بفهمید رقبای شما در حال انجام چه کاری هستند. استراتژی ها، رویکردها و… به شما کمک می‌کند تا محصولات و خدمات خود را بهبود بخشید. علاوه بر این، بودجه بندی، برنامه ریزی و پیش بینی، راه های قدرتمندی برای جلوتر ماندن از رقبا هستند. شما می‌توانید عملکرد فروش و بازاریابی رقبا را ردیابی کنید و یادبگیرید که محصولات و خدمات خود را متمایز کنید.

7. گزارش دهی بهبود یافته

این سیستم به شما کمک می‌کنند تا گزارش های قوی ایجاد کنید و اطلاعات جدیدی را کشف کنید. این دید به سازمان ها کمک می‌کند تا با قابلیت گزارش دهی موقت، تصمیم های بهتری بگیرند و نسبت به رقبای خود برتری پیدا کنند.

نتیجه

ابزار هوش تجاری ترکیب جدا کردن، آماده سازی، تجزیه و تحلیل و تبدیل داده ها به اطلاعات قابل هضم را ممکن می‌سازد. تصمیم ها با ریسک هستند اما راه حل های قوی BI می‌تواند به شما در کاهش مشکلات احتمالی کمک کند.

مزایای هوش تجاری واضح است و بسیاری از شرکت ها قبلا از این فناوری استقبال کرده اند. اگر به دنبال راهی برای کارآمدتر کردن کسب و کار خود هستید، وقت آن رسیده است که امکاناتی که BI ارائه می‌دهد را بررسی کنید.

در صورت لزوم می‌توانید یک جلسه رایگان با تیم شرکت رساسامانه‌افق ترتیب دهید تا در مورد اینکه چگونه کسب و کار شما می‌تواند از هوش تجاری(BI) بهره مند شود بیشتر بدانید.

ارسال نظر